«Gazprom-media» found no connection «echo of Moscow» with the American Agency

© RIA Novosti / Ramil to Setdiscoverable in photobunny editor of Ekho Moskvy radio station Alexei Venediktov. Archival photo«Gazprom-media» found no connection «echo of Moscow» with the American Agency© RIA Novosti / Ramil to Setdiscoverable the image Bank

Holding «Gazprom-media», the controlling shareholder of radio «Echo of Moscow» in the course of regular inspections did not reveal any documented relationship of the station with the structures of American government agencies BBG. If BBG will provide evidence of foreign funding of «Echo», the holding company will conduct a thorough internal investigation, said in a statement.

Previously, «Echo» was mentioned in the list of achievements and completed financial projects of the Council of the American broadcasters (Broadcasting Board of Governors / BBG) for the year 2015 in the document «funding Request by the U.S. Congress in 2017».

As reported in «Gazprom-media», General Director of «Echo» Ekaterina Pavlova has not officially stated that the station does not maintain official contacts with the BBG or its associated structures.

According to the company, management of the radio station is not aware of a formal relationship, including contracts, financial communication or any form of joint projects. The user «Echo» immediately appealed to BBG c official request on the grounds for mentioning the radio stations in this list, add in «Gazprom-media».

«The holding company «Gazprom-media», which is the controlling shareholder of JSC «Echo of Moscow» in the course of regular inspections of financial and economic activities of the radio station for 2015-2016 did not reveal any documented relationship with the structures of American government agencies BBG. If BBG or any other source will provide evidence of foreign funding of the media or any of the employees of the radio station in person, holding will be a thorough internal investigation,» — said in the message.

In 2016 publicist Ilya Ukhov based on the analysis of internal documents of the BBG, addressed to the U.S. Congress, also concluded that a number of Russian media, in particular, «Rain», RBC «Echo of Moscow», receive funding through the BBG. He wrote that the document on its website, the Council recommends that the American broadcasters to provide funding for the «national networks affiliated with a Russian «Voice of America» — RBC «Echo of Moscow» and «Rain», working for a domestic audience Russia». «Echo» was then called the incredible and impossible thing its funding from the United States, as the founder of the station is «Gazprom-Media», owned by the state-owned company, which imposed us sanctions. «Rain» reported that cooperates with many companies, but its revenues are generated through subscriptions and advertising.

Source

Be the first to comment on "«Gazprom-media» found no connection «echo of Moscow» with the American Agency"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*