The first channel did not know that heading in «While all the houses» made on state funds

© Fotolia / Luc UbaghsПросмотр TV. Archival photoThe first channel did not know that heading in «While all the houses» made on state funds© Fotolia / Luc Ubaghs

First channel reported that when you purchase the program «While all houses» from the manufacturer he was not aware of the production of the rubric «you will Have a baby» by the state, the participation of the creators of the program in tenders and registration of the trademark «.», informed RIA Novosti the press service of the channel.

Earlier in mass media appeared information about the fact that the production of so-called videopasportov orphans of the rubric «you will Have a baby» in the framework of the program «While all houses» the money was taken from several sources: from the state, from the channel and from sponsors.

On Wednesday the official representative of the Prosecutor General’s office reported that the Agency has organized a check previously placed in the media information about violations during the shooting of the TV program «While all houses» on the First channel — in particular, check the use of 110 million euros, according to media reports, the Ministry of education of the Russian Federation at the videos of the orphans.

«The first channel bought the program «While all houses» from the manufacturer – the company «the House», including the heading «you will Have a baby». The channel was not known that the category is at the expense of the state, as well as about the participation of the creators of the program in tenders and registration of the trademark videopasport. The result of the publications in the media and public reaction, we decided to close the program. At the moment the contract with the manufacturer program terminated», — said the press service of the First channel.

The program «While all houses» was first aired in 1992 and has since done this every Sunday at 10.30 am, noted on the project website. The program is supplied «just in time for family Breakfast with one side of the screen at the table — the family viewers, with another — the family of the famous artist, writer, sportsman or a musician.» The permanent host of the show was Timur Kizyakov. Kizâkova wife Elena led a heading «you will Have a baby».

In December 2016 at the seminar-meeting chaired by Deputy Prime Minister Olga Golodets, Minister of education and science Olga Vasilyeva drew the attention of the regions to unfair work funds for children in families that are not related to the relevant programme and provide up to 30% of the return of children, Recalling the work of TV presenter Timur Kizâkova which prepares the relevant passports for orphans and helps their device in the family.

In August 2017, it became known that the First channel in the new season will not buy the program «While all houses». According to the RIA Novosti source familiar with the situation, such decision is connected with the results of the audit during which it became clear how the funded program.

The presenter of the program «While all houses» Timur Kizyakov said that the sponsoring company has not transferred money to the accounts of the programme and sent them to the guardianship. According to him, public funds allocated for the program was provided for strict accountability. As noted, the presenter believes the slander reports of program sources.

Source

Be the first to comment on "The first channel did not know that heading in «While all the houses» made on state funds"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*